Wednesday, April 12, 2006

Gray Days

最近は曇り日が多いね。そんな日に子供の時の曲を思い出す。
It's been kind of cloudy lately. On those kind of days I always remember a song from my childhood.

It's a rainy day, it's a rainy day
It's wet outside and I can't go out and play.
anyway...

「雨の日、雨の日
外はウェットで、遊びに行けない」
な感じです。

私の仕事の友達は最近子供が生まれたので毎日毎日
なんとかの子供の曲を思い出すの?」
かわいいね。

One of the guys from work just had a baby and everyday he asks me if I remember different childrens' songs. It's kind of cute.

皆さん、自分の一番好きな子供の曲は何ですか。
What is your favorite childrens' song?

私のは
Mine is

Run, run as fast as you can
You can't catch me, I'm the gingerbread man!

Kirsten

2 comments:

Anonymous said...

子どもの頃の話じゃないけど…
中学生になってはじめて英語を習ったとき、
学校で歌わされた(笑)英語の歌が
Row, row, row your boat,
Gently down the stream.
Merrily, merrily, merrily, merrily,
Life is but a dream.
それから何かにつけて、これが頭に浮かぶようになったのよ…^^;

このブログ、私のブログにリンクしてもいいかな?^^

Anonymous said...

あけちゃん、

その曲がなつかしいなー。

リンクをして下さい。このブログにあけちゃんのリンクをしました。