Sunday, July 16, 2006

最近の事


最近いろいろな事をやっていたけど何も書いてなかったんだね。
I've done a lot of stuff lately yet haven't written anything.

昨日教会の友達の13歳の娘さんと3人で湘南にサーフィンしに行きました。すごく楽しかった。 ちょっと大きなんですけと波がきれいだった。強かった。
Yesterday we took our friend's daughter surfing in Shonan. It was so much fun. The waves were beautiful albeit a bit large. They were really strong.

2,3週間前友達の家でゆかたを着ました。友達の仕事の中国人の友達もいてそばを作って浴衣を着ました。面白いポイントはカナダ人と中国人は日本で日本語でコミュニケーションしました。 世界の生活は面白いだと思います。
Two or three weeks ago I tried on a yukata. One of our friends invited two of her Chinese coworkers and we made soba and then tried on yukatas. It was interesting because I, a Canadian, was conversing with a couple of Chinese in Japan using Japanese. Life is interesting.

4 comments:

Anonymous said...

先日はお世話様でしたm(_ _)m
横に写っているのは娘とみたっ!(笑)

うふふ…浴衣姿。。。かわいいぃぃぃ!
色の薄い浴衣が似合うね^-^

その下の写真はうどん?

Anonymous said...

あ…↑「そば」って堂々と書いてあるのに…(..)>
手打ちそば。。おいしそう

takokun1981 said...

そばの味がままでしたよ。はじめてのでちょっと。。。
でも作るのが楽しいよ。

今度もっとおいしいものをがんばります。

Anonymous said...

こんばんは、相変わらず元気そうでよかったです。今度、飯でも食べに行きましょう。